keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Tärkeimpäni, ikuisesti ihollani

Minulla on muutama tatuointi eri puolilla kehoani.
Mitään elämää suurempaa tarinaa niihin ei sisälly, muihin paitsi yhteen.
Tai no, kyse on yhdestä kokonaisuudesta, mutta se koostuu useammasta osasta.
Osat ovat pieniä jalanjälkiä, joiden sisällä on jokaisen lapsen syntymävuosi (tarkemmin syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa).
Tänään sain viimein aikaiseksi käydä ottamassa jonon jatkoksi myös kuopuksen jalanjäljen.
Nyt nousevat kaikkien jalanjäljet tuolta alaselästä kohti yläselkää.
Tärkeimpäni, ikuisesti ihollani!

Tuorein tatuointini, yksi monista...

4 kommenttia:

  1. Ihana idea! Siellä ne tepsuttelee ikuisesti kaikki.<3

    Mulla on kamala tatuointikuume ja toinen käsi on ollut kesken kohta kolme vuotta.:D Pitäis taikoa rahat, että pääsis jatkamaan. Ja toteuttamaan kaikki muutkin ideat, varmaan jotain lapseenkin liittyvää tulee jossain vaiheessa.

    Onko sulla muuten tietoa, vaikuttaako tatskaaminen mitenkään imetykseen? En oo uskaltanut senkään takia ottaa asiaksi mennä jatkamaan kuvaa, kun en tiedä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen tuota tatskaamista ja imetystä selvitellyt useammaltakin tatuoijalta (niin ja toki internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta siellä pitää osata tietysti katsoa, mistä tietonsa hakee/mihin uskoo...).
      Olen päässyt siihen johtotulokseen, että koska tatuointiväri jää ihoon, eikä imeydy verenkiertoon, niin se ei imeydy myöskään rintamaitoon.
      Enemmänkin ehkä miettisin sitä, jos tatuointi tulehtuu ja joutuu mahdollisesti ottamaan lääkekuurin.
      Itse ainakin pyrin kaikkia lääkkeitä välttämään odotus- ja imetysaikana ja en tiedä millaisen kuurin tuollaiseenkin tulehdukseen joutuisi sitten syömään (kai niitä nykyään on paljon sellaisia, joita voi kuitenkin turvallisesti syödä myös imettäessä).
      Mutta jos nyt teettää tatuointinsa ihan oikealla ammattilaisella, oikeassa paikassa ja pitää huolen jälkihoidosta, niin ei varmaan pitäisi olla mitään ongelmia. :)

      Itse en ole odotusaikana ottanut yhtään tatskaa, enkä ihan pikkuvauva-aikana, vaan sitten tässä lähempänä taaperoikää, jolloin lapsi ei ole enää pelkän rintamaidon varassa, vaan kiinteät on jo mukana kuvioissa.
      Eikä ole ollut ongelmia. :)

      Poista
    2. Kiitos tiedosta! Ammattilaisilla on kyllä sen verran hyvät tiedot ja värit ja tuntemus, että on varmasti turvallista. Koskaan mulla ei oo kuva päässyt tulehtumaan, sen verran oon ollut varovainen. Koskaanhan ei tietysti tiedä, ja pitää hoitaa huolella! Kiva kuulla, ettei sulla ole ollut mitään ongelmaa :)

      Noita lääkekuurejakin on varmaan joo monenlaisia, voi joutua syömään vaikka rintatulehdukseenkin tms. ja se on turvallista. Mutta mieluiten itsekin vältän lääkkeitä.

      Poista
    3. Joo ja tatskojen kanssa muutenkin olen sitä mieltä, että imetti tai ei, niin ehdottomasti tatuointi tulee teettää ihan oikealla ammattilaisella.
      Ja toki huolehtia se jälkihoito.
      Saa nähdä vieläkö minä otan joskus lisää...
      Ajatuksia olisi kyllä, mutta olen aika tarkka noiden paikkojen kanssa ja mulla on niin tarkat visiot päässä, että millainen kuva sopii minnekin, niin pitää nyt katsoa kuinka käy... ;)

      Poista

Kiitos kun kommentoit!