perjantai 19. heinäkuuta 2013

Iskä

Menetin isäni yli 9 vuotta sitten.

Tuossa taannoin meillä sattui eräs erikoinen kömmähdys.
Pyysin yhtä lapsistani soittamaan miehelleni ja koska lapsen oma puhelin temppuili, sanoin että soittaa minun puhelimella.
Mies ei vastannut.
Meni jonkin aikaa ja puhelimeni soi.
Jäin tuijottamaan puhelinta, jossa luki, että "Iskä" soittaa.
Minulla oli siis edelleen isäni numero talletettuna puhelimeeni ja sieltä soitettiin!
Sekunnin ajan sydämeni pompahteli ja ehdin jo ajatella, että mitä tapahtuu...
Vastasin puheluun ja vanhemman kuuloinen miesääni sanoi, että tästä numerosta oli soitettu.
Olin ihan ihmeissäni ja sanoin, että tietääkseni en ole soittanut.
Pahoittelin kuitenkin asiaa.
Puhelun päätyttyä mietiskelin soittoa ääneen, jolloin yksi lapsistani sanoi, että hän soitti siihen numeroon, kun soitti aiemmin isälleen minun puhelimella.
En ollut yhtään tajunnut, että tietenkin lapsi selaa luettelosta kohdan "Iskä," kun isälleen soittaa ja minulla mies on luettelossa omalla nimellään, ei tietenkään iskänä.

Joten tänään, yli 9 vuotta isäni kuoleman jälkeen, poistin hänen numerotietonsa puhelimestani.
Ehkä en niitä siellä enää tarvitse, sillä ei isä tuosta numerosta kuitenkaan enää vastaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!