tiistai 1. tammikuuta 2013

Mennyt vuosi 2012

Tammikuussa meidän monneille tuli poikasia (ja siitä saakka niitä onkin tullut ihan kiitettävää tahtia..).

Helmikuussa lapset laittoivat minulle iltapalan: lempparileipää, vanukasta ja mehua tarjottimella ja lisäksi lappu, jossa luki "Hyvää ruokahalua!"

Maaliskuussa meidän tuolloin 9vee osasi taas yllättää!
Olin kauppaan lähtiessä huokaillut päivän rankkuutta ja kotiin palatessa pöydällä oli odottamassa Eino Leinon runo, jonka tyttö oli netistä etsinyt ja kirjoittanut minulle paperille:
"Ne nousevat lapsuusmuistot nuo,
ne aukee maailmat armaat,
näen silmät mä äitini lempeän taas
ja taattoni hapset harmaat.

Elä murehdi turhia, äitini mun,
me tullaan, tullaanhan kyllä,
me tulemme poskin niin lämpimin,
meill' onhan villaista yllä,
ja jos kylmäksi jää
sormi yks tai tää,
sun suukkosi kyllä sen lämmittää." 
(Eino Leino)
Tyttö sanoi vielä, että ajatteli runon sopivan minulle, koska laitan aina meidän nuorimmaiselle villahousut ja runossa on siis tuo kohta: "meill' onhan villaista yllä."

Huhtikuussa nähtiin aivan valtavia hämähäkkejä!

Toukokuussa meillä oli tarkoitus olla ruoan kanssa parsakaalia...
Pesin ja liotin parsakaalin kuten aina ja ryhdyin pilkkomaan sitä.
Enpäs ehtinytkään kun vilkaista parsakaalia kun huomasin, että se oli täynnä pieniä, ällöttäviä otuksia, joita putkahteli esiin aina vaan enemmän ja enemmän!
Ei päätynyt tuo yksilö sitten lautaselle asti, yäks!

Kesäkuussa tuli ihan hirmuinen raekuuro!

Heinäkuussa lomailtiin ja nähtiin myös monia upeita perhosia ihan lähietäisyydeltä.

Elokuussa pidettiin Muumitalossa lettukestit!

Syyskuu oli omenakuu!

Lokakuun väriloisto on jotain, mitä rakastan!

Marraskuussa meidän murkku sai murrosiän lahjapaketin, joka oli kovin mieluinen.

Joulukuussa sain yhdeltä lapselta lahjaksi puisen tulppaanin, jonka hän oli ihan itse tehnyt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!